iveraxiz

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ewa - 30 augusti 2013 21:41

Denna kull kommer alltid ha en plats i mitt <3
från att vara med då de föddes, hålla dessa små liv i sina händer, vara med vid oron för Uzka då hon vart sjuk, när valparna lades till amman Lura, första natten då de flaskmatades, sen när de lades tillbaka en efter en till Uzka att se hennes lycka då hon åter fick sina små. Sett den otroliga livskraften & viljan hos dessa. Har mina 2 favoriter tik/hane o dessa 2 har det vart sen de var alldeles föddes. Blir så glad varje gång jag kommer dit och ser dem och hur glad Uzka verkar bli när jag kommer. Kanske inbillar mig o hon blir så till alla, men jag tänker iaf leva med den tron    Kan bara säga att Uzka vart en otrolig mamma o den tiden hon inte kunde vara det så hade hon en fantastisk ersättare i Lura!! Som ni ser så heter alla valpar Lura efter schäfertiken Lura :)
Och en tik har fått namnet efter min Axina, med stavningen Axzina :D


http://www.dobfanciers.com/akull.htm

I övrigt så har Sune åkt buss med Hanna till Sundsvall för första gången. Han var även med på skolfotograferingen för skolkatalogen. Sen åkte de till Timrå Brukshundklubb o hade profildag- Hund. Åkte själv ner vid ett tiden o körde ett lydnadspass med Axina där. Därefter åkte Hanna o jag på birsta o gjorde lite ärenden. Ikväll har Lasse, jag, Laine o Camilla vart på klubben o återigen kört lydnad. Lasse körde igenom Tito o jag körde: ingång i par, platsliggning, slätapport, hopp-apport & apport-A hinder samt framåtsändande med Axina. Tyvärr så transporterade jag mig själv fram som en 80Åring pga min onda rygg..men Axina tyckte det var kul ändå ;)
Nu bara mys i soffan o laddar för arbetshelg!

 

                 

 

Av Ewa - 29 augusti 2013 22:45

Axina: Vi fortsätter att tränar o stå i. Framöver så har jag anmält till några tävlingar, en apellklass Spår och en BSL1. På skyddsfronten börjar det likna nåt nu, efter att det gått upp o ner. Och vi har därför mestadels kört växlingar. Nu kör vi mer rena moment, rondering tränar jag både på klubben och hemma då min kära make byggt 2 ronderingsskjul åt mig. Framöver skall vi även bygga ett A-hinder här hemma. 
Tito: Har senaste tiden gått bättre o bättre på lydnaden...men med jämna mellanrum- bakslag, anmälde honom till en apell också men vi får se hur det ser ut med det under tiden fram till tävlingen....

En annan rolig sak är... Dobbermankullen från Dobfancierskennel (A-kullen) som jag hjälpte till med i början både under förlossningen och sedan med flaskmatning då mamman vart sjuk har nu fått sina namn! Alla valpar heter nåt med Lura efter schäfertiken som var "amma" i nästan 2 veckor, sen heter en av tikarna Axzina :) Tack tack det värmer :D Dessa valpar/hundar kommer alltid ha en plats i mitt hjärta <3
                    


Av Ewa - 29 augusti 2013 22:33

         

Av Ewa - 29 augusti 2013 22:32

 

Av Ewa - 29 augusti 2013 22:21

 

Av Ewa - 16 augusti 2013 01:29

Jaha så har man gått och blivit "bloggerska" då ;)
Egentligen har jag bara gjort denna blogg för att kunna lägga in bilder och skriva lite allmänt om mina hundar och andra saker...   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En liten blogg om mig o familjens hundar. Vår vardag med träningar samt hundar jag haft under åren

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Länkar

Axinas Valpar A-kullen

29/10-2013 parades med Molars Urban. Den 27/12-13 föddes 7st valpar (5h+2t), samtliga grå.

 

KORAD Molars Tito

född 2009-12-10
Hd B, Ad O

MH
L-testad
Korad (MT 483p)
e: PH Bruksmarkens Monark
u: TjhFM Molars Xa

 

KORAD Kickwas Aktiva Axina

född: 2010-07-29
Hd A, Ad O

MH, gk BH 
KORAD (MT 437p)
e: Axxon
u: PH Molars Ozka
 

Bizzhaie Yambalaya "Sune"

Eng Cocker Spaniel
Född 2012-11-29
Färg: Sable roan  

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards